Branża samochodowa przez wiele lat rozwijała się bardzo prężnie. Na świecie działa jedynie kilka koncernów samochodowych, które zajmują się dostarczaniem aut do klientów na całym świecie. Wraz z rozwojem gospodarczym oraz ekonomicznym coraz więcej osób mogło sobie pozwolić pod względem finansowym na zakup takiego sprzętu. Oczywiście bardzo dużo osób korzystało z takiej możliwości, gdyż kto nie chciałby móc swobodnie przemieszczać się w o wiele szybszym czasie niż za pomocą własnych nóg? Zwiększenie zainteresowania zwykłych obywateli zakupem samochodu oraz rozwój techniczny i technologiczny sprawiły, że auta stały się bardziej dostępne ze względu na możliwość obniżenia kosztów produkcji. Wiele rządów wzięło na siebie obowiązek budowania dróg oraz jezdni przeznaczonych do jazdy samochodem. Auta obecnie są bardzo powszechnym środkiem transportu, występują w prawie każdej rodzinie, a są osoby, które posiadają więcej niż jeden samochód.

Takie zainteresowanie samochodami bardzo korzystne dla firm z branży motoryzacyjnej, gdyż prowadzi do zwiększenia ich dochodów. Niestety, ale kryzys jaki miał ostatnio miejsce bardzo silnie wpłynął na ich kondycję. Gwałtowne obniżenie popytu zgłaszanego przez klientów spowodowało konieczność zmniejszenia produkcji. Taka sytuacja spowodowała również zmianę tendencji dotyczącej dokonywanych wyborów pomiędzy autem nowym, a używanym. Coraz więcej osób decydowało się na zakup samochodu używanego, gdyż był on o wiele tańszy. Rozwijające się rynku azjatyckie, które mniej odczuły negatywne konsekwencje kryzysu miały możliwość przeznaczenia dużej sumy na badania i rozwój. Spowodowało to opracowanie nowych technologii, które zostały wprowadzone do ich systemu produkcji. Brak możliwości poniesienia wysokich kosztów na działalność innowacyjną przez firmy motoryzacyjne z Europy oraz ze stanów Zjednoczonych spowodowało, że po raz pierwszy w historii tej branży nie są one pionierami w najnowszych pomysłach i rozwiązaniach. Wraz z oddalającym się kryzysem następuje powolny wzrost zainteresowania konsumentów nowymi samochodami, które wynika w dużej mierze z stosowania dużych upustów cenowych przez przedsiębiorstwa samochodowe.