CENTRUM SPRZEDAŻY SAMOCHODÓW FORD W WARSZAWIE

2000-2001, CENTRUM SPRZEDAŻY SAMOCHODÓW FORD WRAZ Z SERWISEM I STACJĄ DIAGNOSTYCZNĄ
INWESTOR: OMC MOTORS
LOKALIZACJA: WARSZAWA
Powierzchnia całkowita: 2.901,13 m2
Powierzchnia użytkowa: 2.253,06 m2
Kubatura: 14.339,75 m3
PROJEKT: arch. Mariusz Twardowski, arch. Wojciech Wokan, arch. Maciej Skaza
WSPÓŁPRACA PROJEKTOWA: stud. arch. Mirosław Zięba
WSPÓŁPRACA: arch. Bartosz Młynarski, arch. Robert Suder, stud. arch. Agnieszka Włoch

Obiekt zaproponowano jako formę architektoniczną składającą się z dwóch brył. Szkło ściany osłonowej wygiętej w łuk na przecięciu podstawowych osi kompozycyjnych wygradza przestrzeń, w której zlokalizowano reprezentacyjną funkcję obiektu – salon sprzedaży. Nowoczesna struktura, wraz z pasem reklamowym i wieńczącym łukiem ściany attykowej, stają się wizytówką firmy i dominantą dla całego obiektu. Zlokalizowana wzdłuż Trasy Toruńskiej druga z brył – rozbita różnorodnością zastosowanych materiałów elewacyjnych i zróżnicowaniem wysokości poszczególnych fragmentów – mieści serwis wraz z zapleczem socjalnym i technicznym.
Rozczłonkowanie obiektu i podział na kilka przenikających się brył pozwoliło na optyczne zmniejszenie kubatury obiektu. Zarówno ukształtowania przestrzennego budynku, jak i zastosowane materiały podkreślają reprezentacyjny charakter obiektu w pierzei południowej Trasy Toruńskiej.